keskiviikko 10. helmikuuta 2021

Nyt tuli iso Jytky!

Minulla on kerrottavana aivan mahtava uutinen. Toki olen kertonut asiasta jo muissa käyttämissäni sosiaalisen median kanavissa mutta kerron uutisen myös täällä. Olen nimittäin tänään allekirjoittanut tämän vuoden loppuun asti kestävän määräaikaisen työsopimuksen Ilveskodin kanssa. 

Olen aidostikin nyt sitten onnellinen. Asiat sujuivat tällä kertaa lopulta niin paljon paremmin kuin luultiin niiden sujuvan. Minullehan oltiin lupailtu ensin 8 kuukauden jatkopestiä sitten se lyhenikin jossain vaiheessa 6 kuukauden mahdolliseen jatkosopimukseen mutta sainkin lopulta yllättyä sangen iloisesti ja sain allekirjoittaa peräti yli 10 kuukautta kattavan jatkosopimuksen. Nykyinen työsopimukseni kun loppuu 16.helmikuuta ja tämä uusi soppari kattaa ajan 17. helmikuuta-31. joulukuuta.



Nyt tuli siis iso Jytky! Tänään allekirjoittamani sopimus on varmasti jos ei pisin, niin ainakin pisimpiä koskaan allekirjoittamiani työsopimuksia. Aivan mieletön fiilis. Hieno juttu että nyt on töitä ainakin taas koko vuoden loppuun asti ja toimeentulokin on sinne asti ainakin turvattu. 

Tulen mielelläni jatkamaan Ilveskodin keittiöllä. Kyseinen työpaikka kun on yksi miellyttävämpiä paikkoja missä olen töissä koskaan ollut. Minulla on varsin vähän valittamisen aiheita kyseisestä työstäni ja työpaikastani. Se kertoo jo paljon että työvuorojani olen aina lähtenyt kotoani töihin tekemään ihan hymyssä suin, koskaan ei ole vituttanut lähteä töihin. 

Olen ollut tyytyväinen Ilveskotiin työpaikkana. Tietenkin töitä riittää sielläkin tehtäväksi mutta niin riittäisi varmasti muuallakin. Ja olen siinä uskossa että olen pidetty työntekijä ja työkaverikin ja työpanokseeni ollaan oltu tyytyväisiä. Minulla on sellainen fiilis että olen saavuttanut jotain, olen vähän kuin luonut itselleni kovalla ja uutteralla työnteolla työpaikan. Ensin työkokeilujenkin kautta raivannut itselleni paikan pelaavasta kokoonpanosta. 

Minähän en ole koskaan hakenut mihinkään valmiiseen avoimeen työpaikkaan vaan kanssani Ilveskoti on aina solminut uusia sopimuksia. Menin aluksi lokakuussa 2019 työkokeiluun Ilveskotiin ja ensin solmittiin kolmesti työkokeilusopimukset, sitten tämä nykyinen palkallinen sopimus ja nyt ainakin vielä tämä kymmenen kuukauden määräaikainen jatkosopimus.

Kun kerroin asiasta työkavereilleni niin olivat fiilikset kauttaaltaan iloisia. Uutista pidettiin päivän parhaana uutisena ja sain kuulla kommenttina että ei me niin vain irti päästetä tekevistä miehistä. Kommentit toden totta lämmittivät mieltäni ja sai mielen jopa herkistymään.

Voi Luoja ja ihanuus minkälaista tietä lähdin syksyllä 2019 taivaltamaan. Näin jälkeenpäin tarkasteltuna on tämä työpaikka Ilveskodissa ollut aivan loistava tilaisuus pistää elämä oikeasti kuntoon ja raiteilleen. Työpaikka on kuitenkin niin iso asia elämässä. 




Ja se että pääsen maaliskuusta lähtien nauttimaan vihdoin myös koko palkastani. Kun tulen helmikuussa saamaan maksettua pois viimeisetkin velkani ulosotossa. Tähän asti on toisinaan miettinyt mikä järki on käydä edes töissä kun ulosotto vie per kuukausi sen noin 600 euroa mutta tähänkin tulee muutos onneksi ja maaliskuusta lähtien koko palkka jää minulle. 

Syksystä 2019 lähtien on tsemppilaulunani toiminut Cheekin Jippikayjei! Tämä on yhden oman elämänsä sankarin todellinen pelastustarina. Alunperin työkokeilijan joka tuli voittamaan. Antamatta minkään seistä tiellä. Joka löytää sit kuitenkin aina petrausvaraakin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!