perjantai 15. maaliskuuta 2013

Voi sitä Vapun ja Hjalliksen ruutuaikaa!

Minkä ihmeen takia Vappu Pimiä ja Hjallis Harkimo ovat jatkuvasti televisioruudussani? Pimiä juontaa ties mitä ohjelmia ja Harkimokin vetää tällä hetkellä Diiliä ja omaa keskusteluohjelmaansa Hjalliksen kanssa.

Suomessa on toki muutama muukin tunnettu talk show-isäntä, mutta miksi? Minkä vuoksi tietyt kasvot pyörivät jatkuvasti televisio-ohjelmissa?

Isoin syy on näiden Vappu Pimiöiden ja Hjallis Harkimoiden tunnettuvuus, suosio. Kun ohjelmassa on tunnettu ja suosittu juontaja, niin sitä on jo sen vuoksi helppo myydä katselijoilleen. Katselijat vahtaavat tiettyjä ohjelmia jo pelkästään ohjelman juontajan vuoksi.

Vappu Pimiä on lumonnut tv:n katselijat kauneudellaan, iloisuudellaan, ruudun läpi pursuavalla onnellisuudellaan ja energisyydellään. Hjallis Harkimo puolestaan tylyydellään, tiukkasanaisuudellaan ja menestymisellä elämässään.

Huomion arvoista on myös se, kuinka tämä kaksikko tuodaan esille julkisuudessa. Noita asioita, joista he ovat tunnettuja korostetaan lehtien sivuilla. Vai mitä sanot näistä Vapusta kertovista otsikoista:

"Vappu Pimiä synnytti täyden kympin tytön!"
"Näin onnellisena Vappu Pimiä palasi synnytyssairaalasta- kuva!"
"Tuore äiti Vappu Pimiä: "Olen kiitollinen parisuhteestani"

Ja jokaisen jutun kuvassa Vappu Pimiä hymyilee kuin Naantalin aurinko.

Entä sitten ne Hjalliksesta kertovat otsakkeet:

"Hjallis Harkimo puhuu yksityiselämästään: En kaipaa suhdetta"
"Hjallis Harkimo valmis rahoittamaan Guggenheimin museota"
" IS Hjallis Harkimo: "Tavara ei tee onnelliseksi!"

Kovaluonteinen Harkimo ei naista elämäänsä kaipaa, mutta rahaa riittää ja sitä hän on valmis sijoittamaan museon rahoittamiseen. Huomautuksena kuitenkin, etteivät raha ja sillä saatava tavara tee miestä onnelliseksi.

Ja jokaisessa jutussa Hjalliksella on tiukka ilme.

Vapusta ja Hjalliksesta rakennetaan julkisuudessa omanlaiset kuvansa. Niin kuin jo alussa kerroin, Vapusta onnellinen ja energinen kuva ja Hjalliksesta taas kovaluonteinen, menestyvä kuva. Ja nämä samat ominaisuudet ovat korostuneet niissä ohjelmissa, joita nämä henkilöt ovat vetäneet. Täten on syntynyt brändi.

Brändillä tarkoitan sitä, että katselijat osaavat yhdistää Vappuun ja Hjallikseen tietyt asiat nämä nähdessään. Ne tietävät, että Vappu on tätä ja Hjallis on tätä.

Ja sitten, kun on Vapulle ja Hjallikselle on syntynyt brändi, niin heidän vetämiään ohjelmia on hyvä jo sen brändin avulla viedä haluttuun suuntaan.

Nyt me tuotamme uudenlaista keskusteluohjelmaa Maikkarille, sen nimi on Korkojen kera. Ohjelmasta olisi tarkoitus tehdä iloinen ja viihteellinen, kun sitä kuitenkin perjantai-iltana katsojille esitetään. Miten se tapahtuu?

Pistetään toiseksi juontajaksi ainakin Vappu Pimiä, se on luonteensa vuoksi sitä, mitä ohjelma kaipaa. Talk show-emäntänä, kun toimii Pimiä, niin katselijat heti päässään tajuavat, että nyt ei voi ohjelma olla kuin rento ja iloinen.

Ja sama homma Hjalliksen kanssa-ohjelman kohdalla. On tehty Hjallikselle oma keskusteluohjelma ja eihän se voi olla kuin sellainen, jossa Hjallis esittää vierailleen tiukkoja, vaikeita kysymyksiä. Pistää nämä ahtaalle. Sehän on sitä, mistä katselijat Harkimon tuntevat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!