sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Pyhäpäivän höpinää

Viltsu istahti Viltsun nurkkauksen piinapenkille. Pojan kloppi kävi läpi omia tulevaisuuden suunnitelmiaan. 

Viltsu, mitä tuumit?

- Tuumaan sitä, että minun on aika ruveta hakemaan töitä tiedotus-, viestintä-, media- tai kirjoitusalalta.

Miksi?

- Kirjoitustaitoni rupeaa olemaan jo sitä luokkaa, että voisin hyvin lähteä kokeilemaan siipiäni ammattilaisena. Jossain palkkahommassa.

Olet välillä haaveillut melko ehdottomastikin toimittajan urasta. Onko se ainoa haaveammattisi?

- Ei. On hyvä huomioida, että kirjoitustaidolla voi saada muitakin hommia vain kuin toimittajan töitä.

- Mol:n sivuilla on muun muassa vapaana pari kiinnostavalta vaikuttavaa tiedottajan paikkaa. Voisin piruuttain hakea vaikka niihin.

- Tai ihan superiahan olis jonain päivänä kirjoittaa vaikka oma tv-draamasarjansa tai kirjansa. Mutta ne vaatii sitten paljon treeniä ja työtä.

Etkö sitä treeniä ole ruvennut tosissasi viime aikoina tekemäänkin?

- Olen. Silloin, kun tajusin osaavani sen verran hyvin kirjoittaa, että minulla on kaiken mennessä nappiin mahdollisuus edetä kirjoitustaidollani vaikka mihin, niin olen alkanut kovasti harjoittelemaan.

- Ja sen takia nyt olenkin ennen kaikkea vain tehostanut entisestään kirjoittamisharjoitteluani.

Mitens se keittiöala, jääkö se kokonaan unholaan?

- Ei jää. Olen yhä menossa vakaasti töihin kesäksi erään vanhainkodin keittiölle. Ja hyvä alahan se keittiöalakin on. Ei ongelmaa ole niinkään alassa vaan minussa. Ja minun vahvuuksissani.



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!