tiistai 1. tammikuuta 2019

Vuoden 2018 luetuimmat jutut

Vuosi 2018 on vaihtunut vuodeksi 2019 ja on aika käydä läpi hieman mennyttä vuotta. Käydä läpi mennyttä vuotta sen kannalta millainen vuosi 2018 täällä blogissani oli. Mitkä olivat blogini luetuimmat, noh... tai ainakin klikatuimmat jutut vuonna 2018.

Blogini klikatuimmat jutut vuonna 2018 (suluissa klikkausmäärä). Nostan viisi eniten klikattua juttua esille oikein kuvailemalla mitä blogipostaus sisältää ja sijoilla 6-10 olevat tekstit nostan esille ilman kuvailuja.

Selective Focus Photography of Spark
  1. Kirje äidille (144 klikkausta)

- Se on hyvä ilokseni ensin huomioida että ainakin kymmenen klikatuinta juttuani keräsivät viime vuonnakin hyvät klikkausmäärät. TOP10-listalle ei ollut mitään asiaa alle 40 klikkauksen määrällä ja se on mielestäni hyvä juttu se. Ainakin osa jutuistani on tavoittanut lukijansa ja sitä tervehdin aina ilolla.

- Klikatuin kirjoitukseni viime vuonna eli vuonna 2018 oli Kirjeeni äidille. Tämä blogipostaus keräsi yhteensä niinkin hyvän klikkausmäärän kuin 144 klikkausta. Tätä voi pitää osin yllätyksenä sillä jutun otsikko nyt ei mikään huomiota herättävä ollut vaan se oli ihan pelkistetysti otsikoitu vain "kirje äidille".

- Blogipostauksessa olen kirjoittanut otsikon mukaisesti kirjeen äidille enkelten maahan. Kerron kirjeessä muun muassa kuulumisiani ja siten miten olen pärjännyt elämässäni äitini kuoleman jälkeen. Kerron myös avoimesti niistä vaikeuksista joihin olen elämässäni äidin menehtyisen jälkeen "törmännyt".

Kuvan mahdollinen sisältö: lumi ja ulkoilma
     
2. Olenko minä köyhä? (127 klikkausta)

- Tässä tekstissä pohdiskelen sitä voidaanko minut määritellä köyhäksi? Tämän blogipostauksen keräämä klikkausmäärä ei minua yllätä, sillä aihe tuntuu olevan ajankohtainen ja kiinnostava aina ja juttu on otsikoitu kiinnostavalla tavalla. Otsikoksi laitettu suoraan se jutun polttavin kysymys, olenko minä köyhä?

- Tulen blogipostauksessa siihen tulokseen pohdittuani kysymystä monelta eri kantilta että on siinä ja siinä voidaanko minutkin luokitella köyhäksi. Toisaalta minulla on varaa ylläpitää riittävää hyvää elämisen tasoa, toisaalta taas täytän jotkut köyhyyden tunnusmerkit ja minulla ei ole kuitenkaan esimerkiksi ruokaankaan kuluttaa kuin kuukausittain 200 euroa, mikä ei loppupeleissä ole hirveän iso summa. Ja muuhun kuluttamiseen minulla ei ole varaa paljoakaan panostaa per kuukausi.

- Mutta blogipostauksessa nähtiin asioita myös positiivisessa valossa. Jos ajattelee asioita positiivisesti, niin elämäni ei rahatilanteen takia pitäisi olla kuin väliaikaisesti tällaista. Noin kolme vuotta niin minulla ei ole enää ulosotossa velkaa rasitteena vaan olen ehtinyt maksamaan velat pois. Ja olen vain väliaikaisesti kuntoutustuella, muutaman vuoden päästä saatan olla taas työelämässä ja tuloni voivat olla nykyistä isommat.

- Eli vaikka nyt olisinkin köyhä niin tunnelin päässä sarastaa jo valoa. Näin blogitekstissä kerrottiin.

3. Minulla on pitkä syntilista. Kaduttaako? (94 klikkausta)

- Tässä blogipostauksessa pohdiskelen niitä virheitä mitä olen elämässäni tehnyt. On asioita ja tekoja joita kadun ja tuon niitä tässä blogitekstissä esille. Toisaalta taas minua kaduttaa myös tekemättä jääneet asiat kuten se etten olekaan uskaltanut lähestyä ihastustani.

- Olen myös pohtinut katumista laajemmin. Kannattaako katuminen vai onko turhaa jäädä vain vellomaan menneisiin kun niitä ei kuitenkaan pysty muuttamaan. Tuon tekstin mukaan kadun muun muassa sitä kun menin avaamaan papereista pois äiti-vainaani saaman arvokkaan suklaamunan tenavana, nostin hulabaloon silloin kun veli-vainaani voitti 500 euroa hänelle lahjaksi ostamastani Veikkauksen joulukalenterista ja kadun myös niitä aikoja kun menin huijaamaan Jatkoajan toimitusta.

4. Kuinka vuodet ovat kohdelleet tätä restonomia? (71 klikkausta)

- Olen julkaissut tämän blogipostauksen silloin kun restonomiksi valmistumisestani oli kulunut tasan yhdeksän vuotta. Kertaan niitä tapahtumia kun juhlin silloin yhdeksän vuotta sitten yksistäni valmistumistani ja kerron ylipäänsä mikä tutkinto se restonomin tutkinto on ja missä tutkintoni suoritin. Sitten kerron myös tekstissä omin sanoin miten vuodet ovat mielestäni kohdelleet tätä restonomia.

- Silloin mieltä polttavia kysymyksiä ovat olleet munu muassa kuinka vuodet ovat kohdelleet tätä restonomia, ovatko vuodet valmistumisen jälkeen vastanneet odotuksiin, olenko saanut tehdä koulutustani vastaavaa työtä ja entäs nyt kun olen olut ja olen pitkäaikaissairaana, onko minusta yhä keittiöalalle ja muutenkin työelämään? Vai ovatko mahdolliset tietoni ja taitoni ehtineet ruostumaan? Tässä tekstissä koitin vastata edellä lueteltuihin kysymyksiin.


Kuvan mahdollinen sisältö: ihmiset urheilevat, pöytä ja sisätila

5. Kohtuus kaikessa (63 klikkausta)

- Tämä blogipostaus on varsin ajankohtainen minulle. On asioita joissa en ole valitettavasti pysynyt kohtuudessa kuten alkoholin käyttö ja uhkapelaaminen ja tässä tekstissä koitankin pohdiskella mikä on kohtuus ja kuinka paljon on liikaa? Hienoa että tämä teksti on kerännyt jopa yli 60 klikkausta. Tämä on tärkeä teksti minulle.

- Tuon tekstissä esille toki sen että kohtuus on muistettava alkoholin käytössä ja että minä en ole aina muistanut, kerron avoimesti että olen entinen alkoholisti. Mutta olen päässyt onnekseni yli alkoholismista antabuksenkin voimalla.

- Otan kantaa tekstissä kuitenkin myös siihen että myös liikuntaa voi harrastaa liikaa. Liikunnasta voi tulla riippuvaiseksi ja myös liikkuessa on syytä muistaa kohtuus. Tuon esille muun muassa sen että minä itse olen pelannut jo jopa huolestuttavan paljon lajia nimeltä biljardi. Sillä viikolla kun kirjoitin tuonkin blogitekstin niin olin ehtinyt pelaamaan biljardiakin jo jopa 17 tuntia!

6. Veljeytemme oli sellaista, jollaista sen parhaimmillaan pitää ollakin (59 klikkausta)
7. Jäistä menoa (52 klikkausta)
8. Viltsun nurkkauksesas käynnistyy uusi projekti (48 klikkausta)
9. Matkakuume iski taas! Mutta onko rahat järkevää sijoittaa matkustamiseen? (45 klikkausta)
10. Milloin viimeksi...? (44 klikkausta)

   




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!